Mens/Tamponger

En tjej frågade mig om jag kunde tipsa om tamponger o skriva om mens, tex när jag fick den. Och tyckte det lät roligt så jag kör på det. Tampong tycker jag är det bästa att ha, det finns 3 olika storlekar på tamponger. 
1. Mini tampong som man har om man blöder lite.
2. Normal tampong för er som blöder normalt.
3. Stor för er som blöder mycket.
 
När man använder en tampong så suger den upp blodet istället för att låta det åka ut som man gör när man har en binda. Och ja, det kan göra ont om han har tampong. Men det gäller att man sätter in den rätt och låångt inne. Om han har stoppat in den snett eller om man inte har kört in den tillräckligt långt kan det kännas jätte obehagligt och skava innuti. Man måste köra in den med fingret långt tills man knappt känner den o sen så drar man ut snöret o låter det vara utanför ''fittan'' så att man kan dra ut den genom att hålla i snöret istället för o ta in fingrarna haha. Byt tampong ofta för det är ohygenist att ha samma tampong för länge för då är det gammalt blod som ligger i tampongen o suger upp mer och mer. Då börjar det lukta och så kan det läcka igenom. Samma sak gäller när man ska sova, använd vanlig binda eller nattbinda. Jag fick min mens i slutet av 4an så jag var ganska liten, och använde binda hela tiden tills jag började i 6an för då började jag med tampong. Och när man väl har tampong är det jätte skönt för man känner inte att man har den och då kan man ha string. Med binda känns det blöjigt och är krånligt om man vill ha string. Jag använder dom största tampongerna för jag blöder mycket.. Och märktet är Libresse, så ni som vill/använder tampong köp Libresse!
 
(Dom blåa är normala, gula är mini, och rosa är dom största)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback